Érdekes

Domi néha jól meglep. Egyrészt, hogy mindent megjegyez elsőre, másrészt olyan dolgokat tud/mond 2 és fél évesen, hogy csak pislogok. Néha pedig, ahogyan asszociál dolgokra, nagyon mókás tud lenni. Számtalan példa van nap mint nap, de ilyenkor persze nem jut eszembe sok, így hirtelen: 

Domi ül a lépcsőn, majd megszólal:

"Londonban a takarítónéni mindig azt mondta, hogy "Yes".

(meglepődtem, hogy még mindig emlékszik ilyen dologra/apróságra, ennyi idő után.)

***

Reggel, kezében az egyik kis vonattal, megszólal:

- ez villanymozdony. ennek van áramszedője. Abban van áram.

(biztos apával megbeszélték. és megragadt...)

***

utaztunk ma szülinapot köszönteni, Domi meglátta útközben a csepeli templomot:

- ott egy templom. odament a mama.

(mama vasárnap elment itt a budafoki templomba, onnan jöhetett a gondolat :)

***

1 hete mikulás ünnepség után összefutottunk egy barátnőmmel, beszélgettek Domival, Domi adott neki puszit, és közben Ildi picit megkarmolta a kezét. Ma várakoztunk a cég előtt az autóban, Domi rögtön tudta, hogy hol vagyunk és megszólal:

-Fent van az Ildi. Neki nagy a körme. Megkarmolt. 

Kis idő kellett, hogy rájöjjek, hogy kire/mire gondol. Annyira meglepődtem, így egy hét elteltével mi jut eszébe és hogy így megjegyezte Ildi nevét. :)

***

Elvittem az autót gumicsere, stb. miatt szervizbe, érte mentünk az autóért, Domi áll az autó mellett a korom sötétben és megjegyzi: 

- új kerék van a subaru-n. 

Álltam, néztem... lestem. Nem mondtam neki előtte semmit a kerékcseréről és a cipőm orrát nem láttam a sötétben. Ő meg észrevette, hogy másmilyen a kerék. Nem is gondolnám, hogy ilyeneket megfigyel, észrevesz.