Hegykő 2011

Sosem fogom magam utolérni :) időben legalábbis. Domi nyári szünetének utolsó hetében Hegykőn voltunk. Azért a Fertő-tó környékére esett a választás, mert arrafelé én sem nagyon voltam még nyaralni (Sopront leszámítva) és régóta vágytam rá, nagyon szép a táj, és időben / távolságban sincs messze. Szállásügyben sokat rágódtam, először az osztrák oldalon szerettem volna, de végülis jó döntés volt a magyar oldalon maradni. Hegykő ideális a környékbeli kirándulások kiindulópontjaként, hiszen nagyon közel van Fertőd (kastély), Nagycenk (kastély), Sopron, a tópart (Fertőrákos) és az osztrák oldalra is max egy félórán belül át lehet kirándulni, még Bécs is csak 1 óra. Hegykő pedig egy nyugis, rendezett kis falu, ahol ahogy kiszálltam az autóból, szó szerint fejbe vágott a friss, tiszta levegő.

Mi a Tornácos panzióban szálltunk meg, ami jó választás volt. A szomszédjában van egy kemping gyógyfürdővel, a panzió mellett egyben apartmanok is vannak, van party-house, saját étterme, (isteni olasz) fagyizója és (házi készítésű fincsi sütis) cukrászdája és pizzériája. Van egy kicsi wellness és sport része, saját játszótere, a szobák tiszták, volt fodrászat, kozmetika, masszázs, fogorvos. :)  A fagyizó mellett nem tudtunk úgy elmenni, hogy Domi ne szeretett volna egy vanília fagyit benyomni, a pizzériában pedig miután megnézte hogyan készül és sül a kemencében az igazi pizza, isteni hegykő pizzát ettünk. Több panzió éttermét is kipróbáltuk, a legfinomabb az utolsó napon elfogyasztott rókagomba krémleves és a ricottás, spenótos házi készítésű ravioli volt (itt).

Az időjárással sajnos nem volt szerencsénk, két nap is esett, napsütéses nap is csak 3 volt, de azért egyik nap sem a panzióban unatkoztunk, jöttünk-mentünk mindig. Megnéztük Sopront, Balfot, Fertőrákost, Fertődöt, a pomogyi kis állatkertet, Nagycenket, a fraknói várat, Szentmargitbányát, és a tóparton Rust-ot és Mörbish am see-t.

Ami gyerekeknek nagyon jó program, a Familypark Szentmargitbánya és Rust között. Érdemes nyitásra odamenni, egyrészt mert mindig sokan vannak (Ausztria legnagyobb szabadidő parkja), másrészt mert nagyon naaagy és ha csak 1-1 játékra csak egyszer ülünk fel a gyerekkel, akkor is bőven eltelik a nap és nem jutunk a végére (térképe itt). Mi 1-től 6-ig voltunk, kb. 5 játékon ültünk és kb. a felét láttuk. Nagyon nagy a parkoló, sok ember bejut, így a játékokhoz kell sorban állni, amit a gyerekek nehezen viselnek. :) Vannak éttermek, kultúr wc-k, állatkerti rész, sok-sok árnyék, és a játékok nagy részét már egészen kicsi gyerekek is élvezik, nekik kifejezetten nagy élmény. Domi kedvence a traktorvezetés volt, addig nyüstölt, amíg kivártuk a leghosszabb sort, mert ez volt minden gyerek kedvence. Ide majd jövőre biztos visszamegyünk, mert nagyon kis igényes vidámpark, főleg kicsi gyerekeknek. és persze, hiába osztrák oldal, minden 2. ember ékes magyar nyelvünkön trécselt. 3 éves korig ingyenes, de a felnőtteknek sem olyan vészes az ára.

Összességében nagyon jó volt ez az egy hét Hegykőn, el is határoztam, hogy erre a környékre még visszamegyünk egyszer, ha más nem, körbetekerni a tavat.

Képek: olyanok, amilyeneket egy kétéves örökmozgó nyomában lehet készíteni :)))