Oltááás

Ma végre eljutottunk oltásra (18. hós köt. + menningococcus). A műsorszámunk kb. így nézett ki:

- értementem a bölcsibe: jókedv

- gyanút fogott a gyermekem, amiért nem a játszótér felé vettük az irányt, hanem beültünk az autóba: nyekergés

- meglátta az autóból a rendelőt: bömbi

- arrébbmentünk leparkolni: csend és várakozás

- bementünk a rendelőbe: bömbi

- levetkőztünk, megméricskélték: bömbi

- aztán: csend és mutogatás, hogy húzzunk el innen gyorsan

- kinyílt az ajtó, megláttuk dokibát: bömbi

- vizsgálat: bömbi

- felfedeztünk valami játékot, és abban a hiszemben vagyunk, hogy túl vagyunk a dolgokon: csend és mutogatás

- szúri: 1-1 a két combba: bömbi

- miután elhangzott a "készen vagyunk": csend

- öltözés után felfedeztük a rendelőben a kisasztalt kisszékkel: kit érdekel már a dokibá, a szúri meg a rendelő... :) 

Riogattak azzal, hogy miért adatom be Dominak a nem kötelező oltást, mert ilyen-olyan szövődményei lehetnek. Én utána olvasgattam, de semmit nem találtam, csak azt, hogy annak milyen szomorú (legtöbbször halállal végződő) következményei lehetnek, ha a gyerek elkapja a betegséget, ami ellen az oltás védi. Rákárdeztem dokibánál is, biztos ami biztos, de elég furán nézett rám, hogy kimondott nekem ilyet és hogy konkrét tapasztalat alapján mondta -e, mert  nem tud, nem hallott és nem is tapasztalt semmilyen szövődményt... persze a kétely mindig bennem van, de mi is kaptunk anno gyerekkorunkban a mostaninál sokkal vacakabb oltásokat, mégis itt vagyunk, mindenféle gond nélkül. Nekem pedig nem áll szándékomban megfosztani a gyerekemet attól, hogy megismerje a nagyvilágot, szeretünk utazni és azért nem fogok itthon ülni Domival, hogy nehogy külföldön elkapja a gennyes agyhártyagyulladást (mert ezt elsősorban ott lehet elkapni illetve onnan hozzák be). Ráadásul ő már közösségbe jár, ki tudja, melyik gyerek hol fordul meg és mit visz be a bölcsibe. Azt olvastam, cseppfertőzéssel terjed ez a betegség, tipikusan jól tud terjedni cumin, amikor egyik gyerek bekapja a másik cumiját. Márpedig ilyen a bölcsiben bármikor előfordulhat, elég sok gyerek cumizik, többek között és elsősorban Domonkos is.

Méricskélések: júliusban az utolsó mérésnél 9,8 kg volt Domi, most 10,4, úgyhogy közben beteg is volt meg a meleg miatt sem volt jó étvágya, legalábbis itthon küzdöttünk az evéssel, szerencsére a bölcsiben nem válogat a gyerkőc. Nőtt 2 cm-t is, bár a múltkor még a vályúban mérték, csak a vályú rövidebb volt mint Domi, úgyhogy ex hasibusz lett 82 cm. Most a falhoz állítva-hisztizve-mozogva 84 cm. Bár érdekes módon a 86-os body-k már hetek óta kicsik, na de ahogy a ruhákat számozzák... Szóval így állunk. :)