itt a vége, fuss el véle...

Hát ez az időszak is véget ért. Azt hittem, lesz némi lelkiismeret furdalásom, de inkább megkönnyebbültem. Felszabadultam. Pedig azért jó lenne ha Domi kaphatna még egy kis anyatejet, de nincs, elfogyott. Talán azért nincs lelkiismeret furdalásom, mert nem úgy hagytam abba a fejést, hogy volt még tejem és elegem lett. Egyszerűen megcsappant az állomány és elment a tejem, így hiába is próbálkoztam volna a tejfakasztással. Szép fokozatosan álltam le, amikor már tényleg időpocsékolás volt a fejőgépen lógni. Bár a nagyokosok azt mondják, az az ideális, ha egy éves korig kap anyatejet egy gyerek, de én így is összeteszem a két kezemet, hogy Domi a 8. hónap végéig kapott. Nem volt egyszerű menet. A következő 4 hónapban pedig szeretnék egy kicsit regenerálódni, bepótolni azt, amire nem volt időm az elmúlt 8 hónapban és végre, végre, végre, azt ehetek/ihatok, amit csak akarok. Végre tele tömhetem magam túró rudival, csokival, pudinggal, szalonnával, hagymával, ehetek gyümölcslevest, mákos gubát, bármilyen főzeléket, ihatok kakaót, teát, kévát, kólát, frissen facsart narancslevet, jöhet a palacsinta, a gesztenyepüré,, a juhtúrós sztrapacska, a penészes sajt. uh, de kívánom ezeket a kajákat, persze most vigyázni kell, mert ha nagy felindulásomban elkezdek zabálni, megnézhetem magam a mérlegen. :-)

Végre lesz időm aludni, házimunkát végezni, jut idő apára, ki tudunk szabadulni itthonról, mert nem leszek a konnektorhoz kötve. Nem kell annyi cuccot cipelni, ha elutazunk, nem kell azon agyalni mindenhol, hogy rohannom kell, mert fejni kell magam. Vége a végtelen mosogatásnak, sterilizálásnak, kicsit a kezem is regenerálódhat. Szegény apa is tud reggelente készülődni a munkába, és nem kell arra várnia, hogy befejezzem a fejést és átvegyem Domonkost. Szegény apa mindig elkésett a munkából emiatt (is), bár nem tenném rá a nyakam, hogy ezek után nem fog. :-)

Szóval azért megkönnyebbültem. Bár jobban örültem volna, ha Domi szopizott volna és ha tudtam volna szoptatni 1 éves koráig, de az vigasztal, hogy a doki bá is azt mondta, meg olvastam is, hogy 5-6 hónapos kor után messze nem jelent olyan védelmet a betegségek ellen az anyatej, mint az első 4-5 hónapban, pl. a körülöttünk cirkáló influenzával szemben sem jelent védelmet, és az első lázas betegségen a legtöbb gyerek átesik 8-9 hónapos korában, akár szopizik, akár nem. Akárhogy is nézem, nagyon fárasztó időszak van mögöttem/mögöttünk, de azt hiszem, ha már a szoptatás nem ment, mindent elkövettem azért, hogy Domi kapjon annyi anyatejet, amennyit szopizással kapott volna, a következő gyereknél pedig megpróbálkozunk ismét a szoptatással, hátha nagyobb sikerrel járunk.