Ez a hét is eltelt

Méghozzá gyorsan és az időjárás ellenére remekül. Múlt szombaton Domi taknyos volt, jön a foga és ilyenkor fogékonyabbak a gyerekek a vírusokra, bacikra, mondta Dokibá is. Szombaton én is ramatyul voltam, fájt a hasam a vastagbélgyulladástól, diétáztam 2 napig. Érdekes, hogy Dominak mintha érzékelője lenne, mert amikor egyszer-egyszer ramatyul vagyok (pl. női napokon), ő átmegy anya-kímélő üzemmódba és tök jól eljátszik magának, hagyja anyát szenvedni. Aztán vasárnapra már jobb volt a hasam, hétfőre elmúlt. Domit még nem akartam taknyosan bölcsibe vinni, így hétfőn biztos ami biztos alapon megmutattam Dokibá-nak, mondta, hogy az orrfolyáson kívül semmi extra, adjam neki az antibiotikumos orrcseppet, amit a múltkor felírt. Aztán kedd estére már annyira megjavult Domi, hogy szerdán lehetett vinni bölcsibe, azóta nincs orrfolyás (kopp-kopp-kopp). Nem akartam, hogy többet hiányozzon, nehogy elszokjon tőle, aztán újra kelljen szokatni. Szerda reggel így is volt kis (5 perces) hiszti, sírás apának reggel a bölcsinél, pedig apa nagyon rendes, mert mivel én korán megyek (illetve próbálkozom a korai indulással, aztán mikor hogy sikerül), apa reggelente 2 órát játszik Domival, közben sétálnak egyet a kutyákkal, apa eteti, öltözteti, pelenkázza Domit (ez utóbbit kevésbé nagy örömmel, ha a meglepi csomaban terem egy-két barna varázstojás is). Én mindent kikészítek előző este és aznap reggel, hogy apának könnyebb dolga legyen. Csütörtökön és pénteken már csak a sok gyereknél szokásos bölcsis-óvódás szülőknek szóló műsort nyomta Domi reggel a bölcsinél, 1-2 perc tiltakozás, hiszti, aztán minden oké volt. Bölcsiben jókat eszik, jobban mint előtte itthon, és olyan kajákat is, amit előtte itthon nem fogadott el tőlem. És pl. a gyerekteát is megissza, amit itthon sosem akar inni. Nagyokat alszik (és nem kell sokat altatni, mint itthon) és már kezd barnulni az arca a sok levegőzéstől. A homokozóban szeret játszani, bent még visszahúzódóbb, de amúgy érdeklődő, sok inger éri. Uzsi időre mindig értementem, itthon utána mindig nagyon vidámka és aktív volt, nagyokat játszik, visítozik, és a reggeli itthoni tápszer + kenyér szalámival, sajttal, a bölcsis reggeli, tízórai, ebéd és uzsonna után még eszik itthon egy kis desszertet, este tápszert, szerencsére az éjjeli evésről már hetek óta leszoktunk. Az éjszakákat végigalussza, csak egyszer ébred, hogy tegyük át a mi ágyunkba, olyankor iszik, aztán alszik tovább reggelig. Én este megcsinálom azt a pár házimunkát, amit eddig is, aztán alvás. Bent a munkahelyen is minden oké, vannak érdekes, új munkáim is, aminek mindig örülök, mert lehet gondolkozni, tanulni, nem csak a kisujjból jövő munkákat csinálni.

Már kinéztem a játszótereket, ahová szeretném elvinni Domit a következő hetekben délutánonként, reméljük jön a jó idő és mehetünk a szabadba. Gondoltam, esős időben meg kellene nézni a Sugárban a totyogósok játszóházát, de Apa még mindig lebeszél róla, ki tudja ki viszi oda a gyerekét, fogdossa össze a játékokat, nehogy valami bacit bekapjunk, a bölcsiben legalább ugyanazok a gyerek vannak ugyanazokkal a bacikkal :P Dokibá is mondta, hogy most sok a beteg gyerek a rendelőben, légúti fertőzések és bárányhimlő a "menő" betegség, bár bárányhimlő ellen Domi már védett, de a 15. hós kötelező oltást még nem kapta meg. Talán nyáron már nem lesz sok betegeskedés a jó idő miatt és akkor néha bekacsintunk a játszóházba.