Ruha mizéria

Domikámnak ismét venni kell a következő számú (86-os) rucikat, mert lassan kinövögeti a jelenlegi darabokat. Mostanában elég sokat nőtt, hosszra legalábbis biztos. Már azt is meg kellett tapasztalnom, hogy muszáj akkor venni az új rucikat, amikor bejön egy-egy új kollekció, mert később már nem nagyon van az ő méretében (legalábbis a fő ruha beszerzési helyemnél, a tesco-ban). Reggel elmentem tesco-ba, már nagyon régen voltam hipermarketben, ideje volt felmérni az új ruhakollekciót. :P Hát, nagyot csalódtam. Először is, megint egy sorral csökkentették a fiú ruhákat, a kislány ruhák további térhódításának köszönhetően. Többek között ezt sem értem, nem hiszem, hogy annyival több lány születne, amennyivel arányaiban több a lányka ruha a boltokban. Nem hiszem, hogy ilyen pici korban már flancolni kellene a kislányok öltöztetésénél. Aztán szembesülnöm kellett azzal, hogy az én pici fiam már nem is olyan pici, mert az eddigi ruha-lelő helyünkön az ő új mérete szinte nem volt, hiába az van kiírva, hogy "0-24 months", mégiscsak - 1-1 kivétellel - "0-12 months" méretben voltak a szép új rucik. Battyogtam hátrébb arra az egy sorra, ahol már inkább kisfiúsabb ruhák vannak, ott jobban akadt "0-24 months", de így is csak elvétve volt Domi új mérete, abból is csak pár ruha fért bele az én ár-limitembe. Aztán rájöttem, hogy igazából ebből a kollekcióból nem is érdemes sokat venni, hiszen ha idén is olyan rövid tavasz lesz, mint tavaly és már áprilisban 30 fok lesz, akkor semmi értelme a hosszú ujjú/szárú ruháknak arra a pár tavaszi napra. Aztán azért megnéztem az 1-5 éves korosztály fiú ruháit, hát egyáltalán nem találtam őket szépnek és persze ott is csak elvétve volt 86-osnak megfelelő méret. Úgyhogy tényleg csak 1-2 rucit vettem, és szomorúan jöttem haza, hogy a jövőben hol is lesz az én új ruha beszerzési forrásom. Mert a c&a még viszonylag jó minőség és szépek is a ruhák, de drágább és a számozása sem mindig korrekt, hasonló a H&M. 

Aztán délután Kata barátnőmmel kimentünk a játéknagyker-be Dominak szülinapi ajándékokat beszerezni és eszembe jutott hogy Kata régen bizniszelt Amerikából érkező új gyerekruhákkal, így rá is kérdeztem, van -e még készlete és szerencsére találtunk Dominak pár nagyon szuper ruhát. És ezt sem értem, hogy ott kint ezek az igen jó minőségű ruhák, amiből nincs kisajnálva az anyag (mint sok tesco-s ruhából) és ha a gyerek ezt hordja mindennap, akkor sem veszíti el az eredeti formáját (azaz nem megy össze, nem bővül  ki a nyakánál, nem szélesedik ki oldalra, stb.) hogy lehetnek még olcsóbbak, mint a nálunk olcsónak számító tesco-s ruhák (postaköltséggel és haszonnal együtt). Félreértés ne essék, szeretem a tesco-s ruhákat, mert szépek és pamutból vannak,de ha csak tapintással összehasonlítok egy tesco-s és egy babygap ruhát, hát ég és föld a különbség, és mégis az utóbbi az olcsóbb. 

Sokan túrkálóból szereznek be hasonló ruhákat (gap, old navy és egyebek, amiket igazából nem is ismerek), használtan, olcsón, és dícsérik, hogy milyen jó, hogy az ő gyerekük nem az olcsó tucat tesco-s ruhában jár. De valahogy nekem nem való ez a túrkálósdi, kicsit macerás az egész folyamat. Kinek van ideje fagyban-sárban sorba állni bálabontáskor, utána mint az őrült megrohamozni a készletet és más anyukákkal veszekedni 1-1 darabon, hogy ki látta meg előbb. Nem is tudnám hová tenni a gyereket, azt meg végképp nem szeretném, ha a gyerek jobban is hasznosítható ideje azzal telne, hogy azt nézze, hogy anya hogyan veszekedik egy 400 ft-os használt póló felett egy másik anyukával. Ráadásul lehet hogy egy órányi túrkálás után sem találok semmi használhatót, mert állítólag a kereskedők zsákokban hordják el a rucikat. Múltkor benéztem egy használt ruha kereskedésbe, mert Dominak sehol sem találok 86-os overall-t és overall persze nem volt, de ha már ott voltam, körbenéztem. Hát, elég sok kopott és foltos ruha volt, némelyik annyira agyonmosott, hogy a ruha címkéjéről nem volt megállapítható a ruha mérete. Ráadásul Kata barátnőm, mint tapasztalt, mindent kipróbált ruha-vásárlós 2 eleven gyerekes anyuka mondta, hogy 5 turis ruciból 3 foltos, mert nem veszi észre az ember a foltot az alíg megvilágított túrkálóban.  

Úgyhogy szerváltunk pár új szép rucit Katától, többek között egy olyan cipőt is, ami széles a megfelelő helyen, tehát könnyű ráhúzni a gyerek lábára, mert ugye az itthon kapható cipők többségével vért izzad az ember, mire felhúzza a gyerek lábára, főleg ha a gyerek még be is feszíti a lábfejét. 

Ruhákról beszélve, néha nem értem a ruha gyártókat, pl. miért van az, hogy olyan sapkát gyártanak, ami hiába füles és megkötős, mégis ahogy forgolódik a gyerek, állandóan kilátszik a füle. Vagy miért nem tudnak olyan zoknit gyártani, ami nem is esik le a gyerek lábáról, és nem is szorítja el a lábszárát. És hasonló égető kérdések merülnek fel bennem néha... :D az élet nehézségei, huh. :P